Türkiye Cumhuriyeti

Münster Başkonsolosluğu

Başkonsolosluk Duyurusu

Randevu Sistemi Hakkında Duyurumuz , 09.05.2017

Başkonsolosluğumuz tarafından verilmekte olan tüm konsolosluk
hizmetlerinde  1 Ocak 2017 tarihinden itibaren Randevu
Sistemine geçilmiştir.

Bu çerçevede, Konsolosluk işlemleri için Başkonsolosluğumuza
başvuruda bulunacak kişilerin, Başkonsolosluğumuza gelmeden önce www.konsolosluk.gov.tr  web sitesi üzerinden randevu almaları gerekmektedir. Randevu alabilmek için isim, soyisim ve T.C. Kimlik numarası yeterlidir.

Randevu sistemini kullanmakta zorluk yaşayan başvuru sahiplerinin, herhangi bir aile ferdinin isim, soyisim ve T.C. Kimlik numarasıyla randevu almaları ve bu randevuyla Başkonsolosluğumuzda kendi adlarına işlem yaptırmaları da mümkündür.

Randevu alınırken “gmx.de, web.de, t-online.de” uzantılı e-mail
sunucularının kullanılması durumunda www.konsolosluk.gov.tr
randevu sistemi tarafından vatandaşlarımıza gönderilen referans numarası kullanıcılara ulaşmadığından, randevu almak için bunların dışındaki e-posta sunucularının kullanılması önem arzetmektedir.

Randevu almak için, cep telefonu ve tablet gibi mobil cihazlar yerine masaüstü bilgisayarların (PC) kullanılması daha uygundur.

Randevu sistemiyle, başvuru sahiplerinin Başkonsolosluğumuzdaki bekleme sürelerinin kısaltması ve hizmet kalitesinin arttırılması amaçlanmaktadır. Randevu sisteminin aksamadan uygulanabilmesi için her bir işlem ve başvuru sahibi için ayrı ayrı randevu alınması  önem taşımaktadır.

Askerlik, vatandaşlık ve evlenme işlemleri yalnızca başvuru sahibinin bağlı bulunduğu Başkonsoloslukta yapılabilmekte olup, diğer işlemlerin herhangi bir Başkonsolosluğumuzda da yapılabilmesi mümkündür. 

En iyi dileklerimizle,

T.C. Münster Başkonsolosluğu